czwartek, 12 września 2013

Zupa krem z dyni z nutką pomarańczy i imbiru


To maje pierwsze spotkanie z dynią! Uwierzycie? :) Ja sama, po spróbowaniu tej zupy, w to nie wierzę... Jak mogłam przeżyć 25 lat bez kremu z dyni? :D Jest genialny! Wyrazisty i słodki. Tak zachwycający, że aż trudno to opisać. :) 
Pyszna dynia hokkaido, pomarańcza, rozgrzewający imbir i prażone migdały sprawiają, że jest to idealna jesienna zupa. 
A jaki ma piękny kolor! :)
Jestem pewna, że zupa dyniowa na stałe zagości w moim menu.


Składniki:
500 g dyni hokkaido (oczywiście można użyć innej, ale hokkaido jest podobno najsmaczniejsza)
1/3 szklanki soku pomarańczowego (ja użyłam gotowego)
1 łyżka masła
1 łyżka oliwy
1 łyżka świeżo startego imbiru
sól
pieprz
bulion warzywny
płatki migdałów

Dynię myjemy, usuwamy z niej pestki i kroimy kostkę. Jeżeli używacie dyni innej niż hokkaido, będzie trzeba ją przed pokrojeniem w kostkę jeszcze obrać.
W garnuszku roztapiamy masło z oliwą, wrzucamy imbir i podsmażamy przez chwilkę. Następnie dodajemy pokrojoną w kostkę dynię. Smażymy przez ok. 3 minuty. 
Następnie dodajemy sok pomarańczowy i tyle bulionu żeby przykryć dynię. 
Gotujemy przez ok. pół godziny aż dynia zmięknie. 
Po tym czasie zdejmujemy zupę z ognia i za pomocą blendera miksujemy na gładki krem. Doprawiamy solą i pieprzem.

Jeżeli zupa będzie zbyt gęsta, można dodać do niej jeszcze trochę soku pomarańczowego. :)

Przed podaniem posypujemy płatkami migdałów albo prażonymi pestkami dyni.

Smacznego!







Akcja Zupa Krem

6 komentarzy:

  1. pierwszy raz zrbiłam krem z dyni nie wierzyłam że to tak pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety zupa wyszla niejadalna a trzymalam sie scisle przepisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc widocznie najzwyczajniej w świecie nie smakuje Ci dynia... i to nie wina przepisu na pewno :)

      Usuń
  3. Wygląda przepysznie.Uwielbiam zupę krem z dyni, jest moja najlepsza zupa ze wszystkich zup, można także powiedzieć ze wszystkich dań ! Często gości na moim stole jak tylko nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie robię tą zupę wg twojego przepisy, ciekawe co wyjdzie :-)

    OdpowiedzUsuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*