czwartek, 27 czerwca 2013

Quiche z gruszką, młodymi ziemniaczkami, zieloną fasolką szparagową, chorizo i serem camembert, czyli kisz, który pachnie latem :)


Tarta, kisz, quiche - nazw na to danie jest wiele, chociaż nie tak wiele, jak wiele smaków w sobie kryje. Używając podstawowych składników, które powinniśmy zawsze mieć w domu, takich jak mąka, masło, jajka, sól, śmietana i ser, tworzymy bazę dla niezliczonej liczby kulinarnych kompozycji. Cóż mamy dzisiaj w lodówce i spiżarni? Ziemniaki? Boczek? A może kalafiora, fetę, czy też szpinak? Nadzienie do tarty to pole dla naszej wyobraźni. Uzupełniamy je tym co najbardziej lubimy, na co akurat mamy ochotę albo tym co zostało nam w lodówce. :)
Piękna poznańska Noc Kupały rozpoczęła dla mnie lato - wytęskniony sezon pełen słońca, festiwali , świeżych warzyw i owoców :) Ja osobiście w pierwszej kolejności rzucam się na truskawki, młode ziemniaczki i fasolkę szparagową! 
Dlatego też dzisiaj proponuje Wam pyszny quiche z gruszką, młodymi ziemniaczkami, zieloną fasolką szparagową, chorizo, serkiem camembert i rozmarynem na razowym spodzie z dodatkiem masełka czosnkowego. Esencja lata :)

Na zdjęciu składników niestety brakuje niektórych z nich. :( Quiche robiłam w momencie, w którym akurat przyszli panowie zmieniać nam baterię w kuchni... Biegałam między nimi, przenosząc składniki do salonu, zagniatając ciasto, z garnkiem fasoli i ziemniaków w dłoniach w tę i wew tę... :P 
Ciekawe co pomyśleli, kiedy stałam na krześle i robiłam zdjęcia? :P
W każdym razie troszkę zdezorganizowali moją pracę, stąd braki w wizualizacji. ;) 


Składniki na spód:
150 g. mąki pszennej pełnoziarnistej
100 g. zwykłej mąki pszennej
1 jajko
120 g. masła (jeżeli macie, użyjcie masła czosnkowego, które doda tarcie genialnego aromatu)
1/2 łyżeczki cukru
1 płaska łyżeczka soli
2 łyżki wody

Składniki na nadzienie
1 gruszka
garść zielonej fasolki szparagowej
8-10 młodych ziemniaczków
4-5 plasterków chorizo
2 jajka
4 łyżki śmietany 12%
1/3 szklanki mleka
150 g. sera camembert
sól, pieprz, rozmaryn

Przygotowanie.
Mąkę zwykłą i pełnoziarnistą przesiewamy do miski. Dodajemy cukier, sól, masło pokrojone na mniejsze kawałki, wodę i wbijamy jajko. Zagniatamy ciasto i zawijamy je w folię spożywcą. 
Tak przygotowane ciasto odkładamy do lodówki na przynajmniej 30 min.

Po wyjęciu ciasta z lodówki, wylepiamy nim posmarowaną masłem i wysypaną mąką formę do tarty lub tortownicę o średnicy 23-25 cm. Nakłuwamy ciasto widelcem, przykrywamy papierem do pieczenia i obciążamy fasolą lub grochem.
Wstawiamy do nagrzanego do 180°C piekarnika i podpiekamy ok. 10 min.

W międzyczasie przygotowujemy nadzienie. Od fasolki odcinamy końcówki i kroimy na mniejsze kawałki (wedle uznania, u mnie dla wygody ok 2 cm.). Ziemniaczki skrobiemy i tniemy na grube ok 0,5 cm. talarki. Gotujemy razem w osolonej wodzie przez parę minut, aż fasolka i ziemniaki delikatnie zmiękną. Gruszkę obieramy i kroimy w plasterki.
W misce mieszamy dwa jajka, mleko i śmietanę. Dodajemy starty ser camembert i przyprawiamy solą, pieprzem i rozmarynem. Mieszamy dokładnie.

Na podpieczony spód tarty nakładamy młode ziemniaczki i fasolkę szparagową. Zalewamy masą z jajek, śmietany i sera. Na wierzchu układamy plastry chorizo i gruszki.

Pieczemy w nagrzanym do 180°C piekarniku przez ok. 30 min., aż masa jajeczna się zetnie, a całość ślicznie zarumieni.

Gotowe - szybko, łatwo, przyjemnie i (najważniejsze :) pysznie!



Smacznego!





I na koniec akcjowo-gruszkowy kawałek:

3 komentarze:

  1. cudownie wygląda.
    Zachęciłaś mnie do wypróbowania tego przepisu.
    Wyszło Ci idealne ! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :* Do końca nie wiedziałam, jak będzie smakował, bo sama nie korzystałam z żadnego przepisu, ale kisz wyszedł świetny :)
      Smacznego :*

      Usuń
  2. Przyrządzenie tarty zaplanowałam na jutro, Twoja jest bardzo inspirująca!

    OdpowiedzUsuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*