czwartek, 13 czerwca 2013

Green Smoothie 2 - pyszna bomba witaminowa, Owocowo-warzywny koktajl z sałatą, bananem, jabłkiem, kiwi i limonką.


Godzinami można wymieniać zalety green smoothies - są zdrowe, smaczne, odżywcze, idealne na śniadanie, po którym będziemy czuli się syci i pełni energii jeszcze przez parę godzin. Do ich zalet koniecznie trzeba dodać szybkość i łatwość wykonania. Wystarczy umyć i pokroić wybrane warzywa i owoce, wrzucić  do miksera, zalać wodą lub jogurtem  i zmiksować - w pięć minut mamy pyszne pełnowartościowe niskokaloryczne śniadanie. 
To już druga moja propozycja na przygotowanie tego warzywno-owocowego koktajlu i zdecydowanie stwierdzam, iż jest dużo dużo smaczniejsza niż poprzednia. Przepis na green smoothie 1 tu - klik!
Bazą dla green smoothie zawsze są zielone warzywa: mixy sałat, zioła lub szpinak. Ja również tym razem użyłam mixu zielonych sałat, ale dodałam do nich więcej owoców: kiwi, banana, jabłko i limonkę. Dzięki takiemu połączeniu koktajl jest wystarczająco słodki i nie ma potrzeby dodatkowego go dosładzania. Chociaż, jak wynika z moich obserwacji, mężczyźni (a w zasadzie mój mężczyzna :) warzywne koktajle dosładzają tak czy inaczej :P U mnie zawsze więc są dwie wersje: pierwsza dla mnie bez cukru, druga dosłodzona dla niego :)

Składniki:
garść sałat lub szpinaku
1 banan
1 jabłko
1 kiwi
1 limonka lub cytryna
1 łyżka otrębów
2 szklanki wody

Sałatę i owoce dokładnie umyć. Jabłko, banana, kiwi obrać.
Do kielicha miksera wrzucić sałatę, pokrojonego banana, jabłko i kiwi. Wycisnąć sok z limetki. Dodać otręby i 2 szklanki wody. Wszystko zmiksować. W razie potrzeby dosłodzić miodem lub brązowym cukrem.

Smacznego! :)


Sałatki przepisy Fit & Easy

6 komentarzy:

  1. A to co znowu? :)...KOLEJNY KOKTAJL DO WYPRÓBOWANIA...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. żeby było jeszcze zdrowej to nie łączy sie owoców z warzywami;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak widać, aż tak konserwatywna nie jestem :)

      Usuń
    2. najlepiej pić tylko wodę i żywić się sałatą ;| ludzie, nie popadajcie ze skrajności w skrajność

      Usuń
  3. Bzdura sałata ma odczyn zasadowy i jest idealna do podawania z owocami.

    OdpowiedzUsuń

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*