poniedziałek, 6 maja 2013

Meatzza, czyli bardzo mięsna pizza bez ciasta


Przepis na meatzze czyli pizze bez ciasta znalazłam w książce Nigelli Lawson - Włoskie inspiracje. Jest to fajna alternatywa zarówno dla pizzy, jak i dla kotletów mięsnych czy pulpetów. Będąc totalnym ignorantem w zakresie diety bezglutenowej, wierzę Nigelli na słowo, iż jeżeli tak jak ja faktycznie użyjemy płatków owsianych zamiast bułki tartej, będzie to przepis zaliczany do bezglutenowego menu.
Po zjedzeniu meatzzy doszliśmy do wniosku, że jedynym niezbędnym dodatkiem do tego dania powinien być mocno pomidorowy sos. :)

Przepraszam za jakość zdjęć, ale robione były bardzo późno przy strasznie słabym świetle, a ja byłam straaaasznie głodna i chciałam już pochłonąć kolację (dłonie drżały, statyw daleeeko :P) :)


Składniki:
500 g. mielonego mięsa wołowego
3 łyżki startego parmezanu
3 łyżki zmielonych płatków owsianych (lub bułki tartej)
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 jajka
1 ząbek czosnku
1 puszka pomidorów
125 g. mozzarelli
1 łyżeczka oliwy czosnkowej lub zwykłej oliwy doprawionej czosnkiem (efekt smakowy praktycznie ten sam :)
1 łyżeczka suszonego oregano
sól i pieprz

W dużej misce wymieszaj rękami mięso mielone, parmezan, płatki owsiane, posiekaną natkę pietruszki oraz jajka. Dodaj posiekany ząbek czosnku i dopraw wszystko solą i pieprzem. Mięsa nie trzeba ugniatać zbyt długo - wystarczy tylko delikatnie przemieszać składniki.











Wysmaruj masłem płytką okrągłą formę o średnicy 28 cm. i przełóż do niej mięso, ugniatając palcami, żeby przykryć całe dno.














Pomidory z puszki wymieszaj z oliwą czosnkową (lub z zwykłą oliwą i dopraw czosnkiem), oregano, solą i pieprzem i rozsmaruj na spodzie z mielonego mięsa. 
Rozłóż na wierzchu plasterki sera mozzarella.
Piec w nagrzanym do 200°C przez 20-25 minut. Po tym czasie mięso powinno być upieczone, a mozzarella stopiona.








Nigella proponuje podawać meatzze udekorowaną jedynie listkami bazylii. Ja jako wielbiciel sosów sugeruję wykorzystać pozostały po pomidorach z puszki sos, doprawiając go solą, bazylią i oregano i polać nim kawałki meatzzy przed podaniem. :)




3 komentarze:

Witam! :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że przepisy i zdjęcia na blogu były dla ciebie inspiracją i pomogły Ci przyrządzić w swoim domu coś pysznego .:)
Dziękuję za komentarze, rady i uwagi.
I najważniejsze - zapraszam ponownie! :)

Jeśli podoba Ci się Ooomnomnomnom! polub mój blog na facebooku, a zawsze będziesz na bieżąco :) A co! :*